Testowanie aplikacji mobilnych – na czym polega? 

0
95

Tworząc aplikację mobilną musimy najpierw ją sprawdzić a dopiero później wprowadzić na rynek. Etap testów to podstawa w tworzeniu każdego oprogramowania. Poza tym, testy aplikacji pozwalają ocenić ogólne wrażenia (UX), które są równie ważne co znajdowanie błędów w oprogramowaniu. 

Na czym polega testowanie aplikacji mobilnych?

Testowanie aplikacji mobilnych polega na sprawdzeniu działania poszczególnych funkcjonalności. Kluczowe jest znalezienie błędów w oprogramowaniu. Jednocześnie istotne jest sprawdzenie jakie są ogólne odczucia użytkownika podczas korzystania z nowo utworzonego rozwiązania. 

Testy mogą się odbywać w sposób ręczny (korzystanie z aplikacji przez użytkownika) lub w sposób zautomatyzowany (przy wykorzystaniu odpowiedniego oprogramowania do testowania aplikacji). 

Czym charakteryzuje się dobra aplikacja? 

  • Dobra aplikacja nie powinna zawierać błędów w oprogramowaniu. 
  • Powinna działać szybko. 
  • Powinna być więc intuicyjna, tak aby każdy użytkownik mógł z niej korzystać. 
  • Nie powinna pobierać zbyt dużych zasobów (w postaci obciążenia procesora oraz pamięci operacyjnej). 
  • Powinna spełniać oczekiwania/potrzeby użytkowników. Punkt ten wydaje się oczywisty jednak wbrew pozorom utworzenie aplikacji, która realnie przydaje się użytkownikom jest trudne, gdyż na rynek wypływa sporo projektów, których użyteczność jest wątpliwa.  

Reklama aplikacji mobilnych

Firma tworząca aplikacje mobilne najczęściej zajmuje się stroną techniczną, by aplikacja działała jak najlepiej. Marketing z kolei zlecany jest firmom zewnętrznym, które pilnują, by użytkownicy smartfonów i tabletów zdecydowali się na zainstalowanie i korzystanie z danej aplikacji. Reklamy z reguły są umieszczane na social mediach oraz w innych aplikacjach. Poza tym, podstawą marketingu w świecie aplikacji mobilnych jest umieszczenie aplikacji w sklepie z aplikacjami (np. w sklepie Play) Dzięki temu użytkownik może ściągnąć reklamowaną aplikację, wyszukując ją po nazwie lub po kategorii. W przyszłości gdy aplikacja staje się coraz bardziej popularna duże znaczenie dla marketingu ma to jak wysoko dana apka znajduje się w rankingach popularności.