Strona głównaUncategorizedJak zadbać o budowanie relacji z klientem?

Jak zadbać o budowanie relacji z klientem?

Branża health and beauty charakteryzuje się tym, że biznesy tego typu (np. salon fryzjerski lub kosmetyczny) są z reguły zbudowane dzięki powracającym lojalnym klientom. Praktyka pokazuje, że na konkurencyjnym rynku usług health and beauty zdobycie nowych klientów jest nieco trudniejsze niż zatrzymanie obecnych. W związku z czym naszym zdaniem długoterminowe patrzenie na rozwój biznesu powinno skupiać się na budowaniu stabilnej bazy klientów. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy kilka wskazówek podpowiadających jak budować przewagę konkurencyjną w oparciu o budowanie relacji z klientem.

Wysoka jakość usług

Jak zatem zatrzymać klienta i budować z nim dobre relacje? Naszym zdaniem po pierwsze, trzeba zwrócić uwagę na jakość świadczonych usług. Jeśli klient zauważy, że dbamy o szczegóły, że dokładamy wszelkich starań, aby końcowy efekt był zadowalający, wreszcie, gdy zauważy, że jakość świadczonych usług jest wyższa niż u konkurencji to powinniśmy być blisko sukcesu.

Życzliwa atmosfera w salonie

Po drugie, koniecznie trzeba zadbać o profesjonalną i przede wszystkim życzliwą atmosferę w salonie. Miła rozmowa z klientem, która jest okraszona uśmiechem i życzliwością to podstawa do budowania relacji zarówno w biznesie jak i w życiu prywatnym. Aspekt ten wydaje się trywialny, ale on rzeczywiście ma znaczenie. To w jaki sposób zwracamy się do klientów, to czy podamy im kawę, gdy czekają w poczekalni, to czy chętnie będziemy odpowiadali na ewentualne pytanie lub wątpliwości – to wszystko elementy, które składają się na wizerunek salonu i szeroko pojętą atmosferę. Z pozoru drobne gesty budują realną przewagę konkurencyjną.

Kalendarz online i przypomnienia o zbliżającej się wizycie

Po trzecie, warto wyróżnić się czym ponad standardowym.  Naszym zdaniem w tym aspekcie bardzo pomocna może być technologia w postaci zastosowania kalendarza online oraz przypomnień SMS o zbliżającej się wizycie. Jeśli lojalni klienci będą mogli zarezerwować online następną wizytę i do tego otrzymają powiadomienie SMS to jest duża szansa, że zaczną czuć, że wybrany przez nich salon health and beauty realnie dba o dobre relacje i o nich pamięta. Oczywiście nie chodzi tutaj o rozsyłanie spamu czy newslettera. Wystarczy drobna wiadomość przypominająca o wizycie, żeby klient poczuł się wyjątkowo. Takie działania wciąż nie są standardem na rynku usług fryzjerskich i kosmetycznych. Znacznie częściej są spotykane w dużych miastach niż w mniejszych miejscowościach. Dlatego wykorzystanie kalendarza online wydaje się bardzo ciekawym rozwiązaniem na zbudowanie wizerunku profesjonalnie zorganizowanego salonu.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne