Jak umówić wizytę u fryzjera?

0
60

Tytułowe pytanie wydaje się banalne, w końcu każdy z nas umawiał się na wizytę w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym. Nieco komplikując to bardzo proste (a raczej wprost trywialne) pytanie w niniejszym artykule zastanawiamy się czy nowoczesne technologie takie jak aplikacje mobilne oraz serwisy do dokonywania rezerwacji online mogą zmienić tradycyjne umawianie się za pomocą telefonu lub rozmowy twarzą w twarz.

Jakimi sposobami można umówić wizytę u fryzjera?

Najprostszym sposobem wydaje się umówienie wizyty podczas osobistej wizyty w salonie. Alternatywą jest wykonanie połączenia telefonicznego. Poza tym, można jeszcze wysyłać maila lub pisać smsa. Ale jest to raczej bardzo duża rzadkość. Większość rezerwacji jest dokonuje się po prostu za pomocą osobistej wizyty lub rozmowy telefonicznej. Co ciekawe, można zauważyć, że młodsze pokolenia nieco niechętnie podchodzą do rezerwacji telefonicznych. Pokolenie millenialsów zostało wychowane w świecie, w którym Internet i aplikacje mobilne skutecznie pośredniczą w takich zadaniach jak rezerwacja wizyty. Dokonanie rezerwacji noclegu w hotelu lub rezerwacja biletów w kinie to dla większości z nas coś bardzo naturalnego. Powstaje więc pytanie – czy salony z branży health and beauty, które nie wdrożyły jeszcze możliwości rezerwacji online nie pozostawiają pewnej dużej luki? Naszym zdaniem jak najbardziej jest to luka, którą patrząc z perspektywy salonu fryzjerskiego jak najbardziej warto wypełnić inwestując w prosty kalendarz dla salonu. Może to być nawet „darmowy kalendarz dla fryzjera”, który nie wymaga żadnych opłat.

Dlaczego rezerwacja wizyty w salonie fryzjerskim za pomocą kalendarza online jest dobrym rozwiązaniem?

Z perspektywy klienta jest to po prostu bardzo wygodne. Rezerwacja za pomocą kilku kliknięć to wygoda, którą ciężko porównywać z koniecznością odbycia rozmowy telefonicznej. Tym bardziej nie ma sensu porównywanie do osobistego pofatygowania się do salony fryzjerskiego wyłącznie w celu umówienia wizyty. Bez dwóch zdań rezerwacja online jest najwygodniejsza i najszybsza.

Z perspektywy salonu zalet jest naprawdę sporo. Do najważniejszych należą poniższe:

  • Lepsze zarządzanie rezerwacjami, dzięki czemu unika się tak zwanych okienek (przerw pomiędzy poszczególnymi klientami).
  • Pozytywny wpływ na wizerunek salonu.
  • Możliwość rozszerzenia rezerwacji online o kolejne funkcjonalności (np. powiadomienia sms).